Wie zijn we? Wat doen we?
Scouts en Gidsen Heilig Kruis is slechts één van de talrijke scoutsgroepen in Mechelen. Maar wat is een scoutsgroep nu net en wat zijn hun activiteiten? Een scoutsgroep is een jeugdbeweging voor kinderen van 6 tot 17 jaar georganiseerd door vrijwilligers vanaf 17 jaar en ouder. Op zondagmiddag komen wij samen om per leeftijdscategorie (zie kapoen – wouter – jong-giver – giver) samen spelletjes te spelen, te sporten, een wandeltocht maken, te knutselen, te koken of nog iets anders te doen. Onze activiteiten verschillen van week tot week en worden beschreven in ons maandboekje, het @ntenneke (ook hier op de site terug te vinden). Ons doel is simpel: plezier creëren voor de kinderen. Maar daarnaast leren ze ook samenwerken in team, omgaan met verschillen & ontdekken ze hun vaardigheden op plaatsen waar ze het misschien niet hadden verwacht.

Ieder jaar starten we ons fameuze scoutsjaar dan ook met een geweldig openingsweekend, namelijk de 3Daagse. Meer info hierover vindt je op www.3daagse.be

• za
    jan