Wie zijn we? Wat doen we?
Scouts en Gidsen Heilig Kruis is slechts één van de talrijke scoutsgroepen in Mechelen. Maar wat is een scoutsgroep nu net en wat zijn hun activiteiten? Een scoutsgroep is een jeugdbeweging voor kinderen van 6 tot 17 jaar georganiseerd door vrijwilligers vanaf 17 jaar en ouder. Op zondagmiddag komen wij samen om per leeftijdscategorie (zie kapoen – wouter – jong-giver – giver) samen spelletjes te spelen, te sporten, een wandeltocht maken, te knutselen, te koken of nog iets anders te doen. Onze activiteiten verschillen van week tot week en worden beschreven in ons maandboekje, het @ntenneke (ook hier op de site terug te vinden). Ons doel is simpel: plezier creëren voor de kinderen. Maar daarnaast leren ze ook samenwerken in team, omgaan met verschillen & ontdekken ze hun vaardigheden op plaatsen waar ze het misschien niet hadden verwacht.

Ieder jaar starten we ons fameuze scoutsjaar dan ook met een geweldig openingsweekend, namelijk de 3Daagse. Meer info hierover vindt je op www.3daagse.be

• zo
    apr

Daguitstap

10 uur stipt tot 5 uurAfspraak @ de lokalen

Vergeet niet met de fiets te komen!

Wanneer? 30 APRIL

Van 10.00 – 17.00

Wat? Een uitstap met heel de groep; Ouders zijn ook welkom

Waar? Vertrek aan de scouts.

Wil je mee? Inschrijven kan door te mailen naar; groepsleiding@scoutsheiligkruis.be (leden ook)

Wat mee te nemen.

Drank en FIETS

Dit jaar bieden de givers broodjes aan tijdens de middag dit voor maar €3. Door een broodje te kopen breng je de Givers een stapje dichter naar hun buitenlandskamp in Kroatië.

Je hebt de keuze tussen;

• Broodje gezond
    • Smos Kaas
    • Smos Hesp
    • Smos Kaas & Hesp.
    • Deze dienen op voorhand bestelt te worden. Je mag dit vermelden in de mail voor je inschrijving.

Anders dienen jullie zelf een lunchpakket mee te nemen. Een 4 uurtje wordt voorzien door de groep.

Zeehond is vermoord 😮 kom samen met ons zoeken wie het gedaan heeft, waar hij vermoord is, en met wat, in ons grote Heilig Kruis Cluedo Spel! Vergeet je niet in te schrijven voor de daguitstap op 30 april door een mail te sturen naar groepsleiding@scoutsheiligkruis.be, en vergeet niet met de fiets te komen!