Evenementen

sep
    sep
    Lokalen Scouts Heilig Kruis

Ja ja het is weer zo ver voor onze jaarlijkse 3Daagse.

Zoals gewoonlijk doen we de HKwis op 23 september van 20u - 23u. Maar gaan nog niet weg want daarna doen we onze 3DTD van 23u tot 3u!

Op de 24de doen we het jaarlijkse kubbtoernooi van 14u - 17u. Probeer maar te winnen want de winnaars krijgen de kubbbeker mee voor een jaar met je naam in gegraveerd. Maar dat is niet al want van 17u - 21u doen we onze Kip en Rib waar men de lekkerste kipkes en ribkes eet in het land, er na doen we zoals gewoonlijk onze diashow, gevolgd door een HKafé van 22u tot 1u.

En dan tenslote nog de 25ste waar we onze Kom, kijk & doe van 14u - 17u waar de kinderen die al in of niet in de scouts zitten al een vergadering kunnen meepikken om te proberen en de ouders rustig iets kunnen drinken.

Wil je meer weten kan je altijd terecht op https://www.3daagse.be of op onze Facebook pagina

okt

Jammer genoeg is er dit weekend geen scouts.
    De leiding is namelijk weg van huis om eens te ontspannen maar ook om heel wat belangrijke dingen te bespreken.

Tot volgende week!

Mechelen Grote Markt

Vandaag is dag van de Jeugdbeweging, een dag speciaal voor ons, en dat moet gevierd worden!

Doorheen deze dag zijn er talloze dingen waar je aan kan deelnemen!
    In de ochtend is er super lekkere spek met eieren en koffiekoeken als ontbijt beschikbaar voor jullie op de Grote Markt.
    In de middag komen we terug samen op de Grote Markt om die eerste lesuurtjes uit de benen te schudden, er is dan namelijk een heuse strijd tussen jeugdbewegingen aan de gang.
    In de avond, voor zij die willen en mogen, is er Nacht van de Jeugdbeweging in de Loods in Perron M.

Ik zie jullie op de Grote Markt!

Verspreid over Vlaanderen

Dit weekend wordt een druk weekend voor iedereen.

De kapoenen en de w'outers hebben samen afgesproken op de lokalen om een nachtje te blijven slapen en een heus 24-uurs spel te spelen.
    De jong-gi'vers worden door hun geliefde ouders afgezet op een mysterieuze locatie waar ze een heel weekend blijven.
    De gi'vers verzamelen met hun fiets aan de lokalen en krijgen een uitgestippelde route van hun leiding die hen naar een weekendlocatie vol plezier zal begeleiden.

Iedereen een fijn weekend toegewenst!

• za
    Lokalen Scouts Heilig Kruis

Ook dit jaar zijn ze er weer, de prachtige rode kerstrozen!

In de voormiddag gaan onze gi'vers en jong-gi'vers op pad door wijken in de buurt om deur aan deur deze prachtige bloemen te gaan verkopen.
    In de namiddag komen de w'outers en kapoenen hier ook nog bij en nadat wij onze maagjes blij gemaakt hebben met een lekkere warme chocomelk zullen we ook de huizen die we nog niet hebben kunnen bezoeken opfleuren met een mooie kerstroos.

Deze verkoop is niet mogelijk zonder jou als lid (of hulp als ouder) dus zeker afkomen is de boodschap!

• za
    dec
    Lokalen Scouts Heilig Kruis

Vandaag is de officiële start van de avondvergaderingen. Dit wil zeggen dat kapoenen en w'outers scouts hebben van 19u30 tot 21u30 en de jong-gi'vers en gi'vers van 19u30 tot 22u op zaterdag.

De eerste avondvergadering is dan ook meteen een knaller, we gaan op fakkeltocht met alle leden en ouders.
    Deze eindigt op onze lokalen waarna we onze jeneverfeesten beginnen.
    Hier is iedereen welkom om te genieten van jenevertje of een warme chocomelk en kan zich opwarmen aan 1 van de verschillende vuurkorven!

Tot dan!