Logo_info-_en_afsprakenbrochure[1]

Wij zijn een scoutsgroep in Mechelen met zo’n 100-tal leden, die geleid wordt een vrolijke bende leid(st)ers met als voornaamste motivatie uw kind een toffe zondagnamiddag te laten beleven.
De leden worden opgedeeld in groepen, ook wel takken genoemd (meer info, klik hier). De twee jongste groepen hebben meestal vergadering elke zondag van 14u tot 17u, terwijl de oudste twee groepen dit van 14u tot 18u hebben. Onze jongste groep begint vanaf het 1ste leerjaar.

Wil je meer info over onze werking? Het meeste vind je in onze info- en afsprakenbrochure die je hieronder vindt, of je kan de groepsleiding bereiken voor vragen.

Wil jij je zoon of dochter inschrijven? Dit kan je door een mail te sturen naar groepsleiding@scoutsheiligkruis.be.

Voor de meeste stortingen zoals o.a. lidgeld, kan u dit doen op het rekeningnummer van onze scouts:
BE56 9734 0499 9888 !Let op, Recent veranderd!
Vermeld duidelijk NAAM, TAK en ONDERWERP!

Wij zijn een scoutsgroep, en dat betekent dat wij dus ook waarden en tradities met ons meedragen. Deze waarden worden mooi samengevat in onze 5 basispijlers: Zelfwerkzaamheid, Engagement, Medebeheer, Dienst en Ploegwerk! Meer info kan u terugvinden op scoutsengidsenvlaanderen.be/over-ons/visie/basispijlers

Bekijk hier ook zeker onze informatiebrochure van onze scouts!

Onze visie:

‘Wij zijn scouts en gidsen, meisjes en jongens,
elk met een eigen verhaal. Iedereen kan erbij.
We gaan samen op verkenning en durven tuimelen in het leven.
De natuur is onze troef.
We geloven in onszelf, in elkaar en in iets meer.
We spelen een spel dat niet luchtledig is, in vrije tijd die niet vrijblijvend is.
Met groot plezier en kleine daden komen we op voor onze omgeving en voor een kleurrijk Vlaanderen.
Zo dromen we luidop van gelukkige mensen in een rechtvaardige wereld.’

Privacy verklaring

Hier kan u de privacy verklaring van onze scouts nalezen.